Tutorial: Ändra RSS Knappen!

Hej bloggläsare! Tänkte ge er en tutorial om hur man ändrar RSS knappen!

Det du behöver är: Adobe Photoshop CS2 eller en nyare version av photoshop,
kan funka på äldre är ej säker!


Nu kör vi!

Först såg min RSS knapp ut såhär:




Ville göra den lite finare, och såhär blev
resultatet sen:




Snyggt!

Nu ska jag visa hur man kan ändra RSS knappen!

För det första måste du gå in på din blogg, högerklicka
på rss knappen och spara bilden. Sen öppnar du bilden i photoshop.
Gör en helt blank bild, det gör du genom att gå till File, och sen
klicka på new. Om du vill ha storleken jag hade, tar ni 90x90 px.



Sen när ni fått upp den blanka bilden, tar ni RSS knapp bilden och markerar hela den, och drar
över den till den blanka bilden.


Välj "Move Tool". Nu kan du göra ikonen större med hjälp av punkterna i kanterna. Dra i dom och
du kan göra knappen längre, bredare m.m, testa dig fram!





När du hittat den rätta storleken är det bara
att trycka på enter.
Nu kan du börja ändra RSS knappen. Om du
vill att det ska vara skugga under den som
jag har, gå till lagret( layer 1 ) med RSS knappen och
dubbelklicka på lagret.




Nu ska denna ha komit fram:



Gå till drop shadow.

Nu kan du pilla dig fram, testa lite tills det blir bra!

Vill du ändra färg på RSS knappen går du till Hue/Saturation.
Då kan man göra färgskiftningar, om du vill ha helfärgat  med
bara 1 färg klickar du i rutan "Colorize".





Hoppas ni förstod!

Frågor? Kommentera!

Kommentarer
Skickat av: M a d e l é n e♥

hur lägger man upp knappen på bloggen, när man ändrat den? :)

btw: fin blogg<3

2011-01-23 @ 23:45:41
URL: http://maddeemmaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som kan se den)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0